A vevők jó érzéséért

Első benyomás nincs másodszor. Ezért minden eladónak, aki sikeresen szeretne dolgozni, tudnia kell, hogy a vevőket első pillanatban „meg kell fogni”, meg kell ragadni valamivel. Fontos, hogy a vevő úgy érezze, olyan helyre lépett be, ahol megértik őt, és jó légkör veszi körül.

Az a 10 mozdulat, vagy cselekedet, amelyet meg kell tenni ezért a jó érzésért:

  • mosolyogjunk a vevőkre, de ne teli szájjal, inkább csak szemmel
  • a testtartás fejezze ki a vevő iránti érdeklődést (odahajlás, fej-és kézmozdulatok)
  • igyekezzünk szemkontaktust felvenni a vevővel
  • a beszélgetés kezdeményezésekor legyünk eredetiek, ne megszokott sablonokat (miben segíthetek) használjuk, hanem valami mást. (Pl. utaljunk az újdonságokra, vagy éppen valamilyen napi aktualitásra)
  • a beszélgetéskor a hangszín, hangsúly fejezze ki, hogy partnernek tekintjük a vevőt 
  • ha az üzletben vevők vannak, az eladók nem beszélgethetnek egymással, vagy ha igen, csak kizárólag olyan témában, amit a vevők valamelyike kérdezett
  • válaszoljunk a vevők kérdéseire teljes mondatokban, szabatosan, szépen használva a magyar nyelvet
  • vegyük észre a vevők egyedi problémáit (pl. sok a csomagja, nehéz a táskája, esernyő van a kezében, stb.)
  • adjunk pontos és szakszerű információkat a termékekről, választékról
  • akkor is köszönjünk el udvariasan, ha a vevő vásárlás nélkül távozik.


És végül a legfontosabb: soha ne mondjuk, hogy „én nem tehetek róla, a főnök döntött így, nekem sem tetszik ez”.

Minden vásárlás, érdeklődés magában rejti a törzsvevővé válás lehetőségét. Használjuk ki ezt, és fordítsuk a magunk javára, akár vevők, akár eladók vagyunk. Hiszen mind a kettők lehetünk bármikor.
…………………….

Bohnné Keleti Katalin
Argumentum Kft. ügyvezető
Magyar Marketing Szövetség, főtitkár
Az „Elégedett az ügyfél?” című könyv írója